نهم آذر ماه (30 نوامبر) امسال هم فرا رسید و یادآور خاموش شدن ستاره درخشان آسمان تلاوت قرآن کریم، مرحوم شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد این اعجوبه بی نظیر و تکرار نشدنی تلاوت قرآن کریم شد. بیست و هفت سال از رحلت این قاری عظیم الشأن گذشت اما همچنان دل هزاران مسلمان شیفته و تشنه شنیدن صدای آسمانیش هست و خواهد موند ان شاء الله. یاد و خاطره استاد عبدالباسط بزرگ رو در این روز گرامی می داریم و از خداوند متعال برای روح ایشون طلب مغفرت و علو درجات می کنیم.

همچنین امروز اولین سالگرد تأسیس وبلاگ صوت السماء هم هست و به مناسبت این دو سالگرد، وبلاگ صوت السماء دو آیتم ویژه رو   پیشکش حضور بینندگان ارجمند خودش علی الخصوص دوست داران شیخنا الحبیب عبدالباسط می کنه.

مورد اول عکس بسیار زیبا و دلربایی از دوره جوانی استاد هست که ماه رمضان امسال برای اولین بار منتشر شد و محبین شیخ رو از دیدن خودش به وجد آورد. در این پست، نسخه رنگ آمیزی شده این عکس دوست داشتی رو تقدیم دوستان خودم می کنم. همچنین بریدگی بالای عکس که باعث ناقص شدن عمامه استاد شده رو تا جایی که مقدور بود رفع و اصلاح کردم.

لطفا روی عکس کلیک کنید



و اما مورد دوم مصاحبه تصویری از استاد عبدالباسط هست که در سال 1985م در تلویزیون مصر انجام شده. این نسخه از این مصاحبه برای اولین بار در بیست و سومین سالگرد درگذشت استاد و بعد از این که آرشیو تلویزیون کشور مصر فُتِحَت أَبوابُها، از تلویزیون این کشور پخش شد. اما چیزی که در این جا برای اولین بار خدمت شما تقدیم میشه نسخه ترجمه شده به زبان فارسی هست که قطعا ترجمه این حقیر خالی از اشکال نیست و دوستان به بزرگواری خودشون گذشت می کنن ان شاء الله.





و در پایان این خبر ناخوشایند رو به اطلاع دوستان برسونم که بنا به گفته جناب آقای عبدالعزیز عمران تلاوتی برای پخش از تلویزیون مصر در روز سالگرد استاد در نظر گرفته شده بود که متاسفانه با ممانعت مسؤلین (لا سامحهم الله) مواجه شد!

إلی روح المرحوم الشیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد و جمیع خدمة القرآن الکریم نهدی ثواب سورة المبارکة الفاتحة مسبوقة بالصلاة علی محمد و آل محمد