با عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان عزیز و قرآنی خودم. شرمنده همه شما خوبان هستم که برای مدتی طولانی نتوستم وبلاگ رو به روز کنم و در خدمتتون باشم. از این بابت از همه شما گرامیان عذر خواهی می کنم و خوشحالم که بعد از یک غیبت طولانی مجددا در خدمت دوستان هستم. در این پست چند عکس جدید به اضافه یک هدیه زیبای باسطی برای دوستان عزیزم در نظر گرفتم، باشد که مرضی خاطر دوستان قرار گیرد.

اولین عکس، تصویر زیبایی از دوران جوانی استاد هست که قبلا نسخه هایی با کیفیت پایین از اون منتشر شده بود و زیباییش توی اون نسخه های نامرغوب کم رنگ شده بود. با تشکر از برادر مصطفی (دامت افاضاته) که واسطه فیض بودن برای این عکس .


استاد عبدالباسط در حال دریافت نشان دولتی درجه دوم لیاقت  از صبری العسلی نخست وزیر سابق سوریه


سوریه، شهر لاذقیه، مسجد عجان سال 1959


تصویر بسیار زیبا و دوست داشتنی از استاد عبدالباسط در کنار فرزندش عصام (سمت راست) و برادر زاده اش مهندس احمد عبدالحمید عبدالصمد به مناسبت عقد برادر زاده اش مهندس احمد، روستای ارمنت سال 1985. قبلا عکسی از همین مراسم از استاد در حال اجرای عقد برادر زاده اش منتشر شده بود


روستای ارمنت، در کنار برادر زاده اش مهندس احمد عبدالحمید عبدالصمد


روستای ارمنت، مراسم ازدواج مهندس احمد عبدالحمید عبدالصمد، برادر زاده استاد عبدالباسط


عکسی دیگر از استاد بدون عمامه، روستای المراعزة در ارمنت


استاد عبدالباسط به همراه استاد رزیقی در منزل شیخ عبدالرحمن توفیق در بغداد. قبلا تصویر دیگه ای و با زاویه ای مختلف منتشر شده بود.



عکسی خانوادگی در کنار فرزندانش جمال (سمت چپ) و عصام (سمت راست)و برادر زاده اش خالد عبدالحمید عبدالصمد (وسط)


عکس زیبای دیگه ای از استاد در ایام شباب و به قول نظامی ها با وضعیت ناقص!


و اما آخرین عکس و هدیه ویژه مربوطه. تصویری فوق العاده زیبا و نادر از دوره شباب قاری خوش صدا و خوش سیما، شیخنا الحبیب عبدالباسط هست که چندی پیش به همراه عکس فوقانی برای اولین بار منتشر شد. در این عکس همون طور که مشاهده می فرمایید استاد ملبس به یک دست لباس عربی و شاهانه دیده میشن. اگر استاد یک دشداشه هم می پوشیدن قطعا تیپ عربیشون کامل تر و زیباتر می شد.

این تصویر از لحاظ سن و شکل و شمایل، خیلی به این عکس نزدیک هست و احتمال می دم که در یک زمان و مکان گرفته شدن. عقالی که استاد عبدالباسط بر سر گذاشتن "عقال المُقَصَب" نام داره. این عقال که مربعی شکل و به رنگ طلایی هست، مخصوص شیوخ قبایل و امرا و حکام هست و در زمان گذشته فقط چنین اشخاصی برای تمایز با دیگران اون رو استفاده می کردن.


لطفا روی عکس کلیک کنید