۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

تلاوت‌های درخواستی قصص حاقه قدر و نحل اسراء

بیننده محترم وبلاگ، جناب محمدرضا درخواست تلاوت‌های «قصص حاقه قدر» و «نحل اسراء» از استاد مرحوم عبدالباسط رو داشتند. در کمال احترام این دو تلاوت زیبا تقدیم حضور ایشون و سایر دوست‌داران تلاوت‌های دلنشین استاد عبدالباسط می‌شن.



استاد عبدالباسط در میان استقبال کنندگان در فرودگاه، آفریقای جنوبی، 1966

هزینه دانلود: ختم یک صلوات و یک حمد و یک سوره برای روح مادرم، استاد و جمیع مومنین

قصص 5-28 حاقه 1-24 قدر  |  آفریقای جنوبی 1966  |  59 دقیقه


نحل120- آخر اسراء 1-14  |  مصر، مسجد محروسه، مراسم نماز جمعه  |  28 دقیقه


۲۶ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۵۶ ۱۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
صـــــوت السمـــــاء

دو تلاوت تصویری جدید

باز هم این توفیق حاصل شد که مجددا با دو تلاوت جدید دیگه از استاد عبدالباسط در خدمت دوست‌داران نوای روح‌بخش این استاد عظیم الشان باشم.  تلاوت‌های این نوبت، از سری تلاوت‌های تصویری استاد هستند که برای اولین بار منتشر و دیده می‌شن. اما نکته تاسف‌بار در مورد این دو تلاوت تصویری، شیوه انتشار ناشیانه و غیر حرفه‌ای (و شاید هم تعمدی) اون‌هاست. متاسفانه شخص ناشر تلاوت‌ها رو با یک کادربندی کج و کوله از روی صفحه تلویزیون تصویربرداری و منتشر کرده که باعث افت کیفیتشون شده.

تلاوت اول مربوط به آیاتی از سوره مبارکه بقره که شامل آیة الکرسی هم می‌شه هست. زمان و مکان این تلاوت هم مجهوله اما از روی تصویر می‌شه تشخیص داد که در یکی از مساجد کشور مصر و در دهه 80 میلادی اجرا شده.



بقره 252-258  |  مصر، دهه 80 میلادی  |  21 دقیقه




در پست قبل ضمن تقدیم دو تلاوت جدید الانتشار از استاد، اشاره‌ای هم داشتم به تلاوت حج کوثر که به مناسبت عید قربان در مسجد الحسین شهر قاهره اجرا شده بود. تلاوت دوم در حقیقت نسخه تصویری همون تلاوت مشار الیه هست که برای اولین بار منتشر می‌شه.

حج 23-41 کوثر  |  قاهره، مسجد امام حسین، عید قربان، 1986  |  28 دقیقه



هزینه دانلود: ختم یک صلوات و یک حمد و یک سوره برای روح مادرم، استاد و جمیع مومنین


۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۰ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
صـــــوت السمـــــاء

دو تلاوت مجلسی جدید + تلاوت حج کوثر




در این پست با دو تلاوت نادر و جدید از استاد مرحوم عبدالباسط عبدالصمد که اخیرا برای اولین بار منتشر شدن و البته با کمی تاخیر در خدمت دوستان ارجمند و گرامی هستم.

تلاوت اول که در مجلس ختمی در کشور مصر اجرا شده شامل آیاتی از سوره‌های تحریم حاقه و انفطار هست. این تلاوت که دارای کیفیت نسبتا خوبی هم هست توسط استاد محمد عمران ضبط شده. صدای خود استاد عمران هم بعد از قرائت اولین فراز سوره حاقه شنیده می‌شه. با راهنمایی مختصر و سر بسته دوست ارجمند، جناب محمد حلمی که هم‌اینجا از ایشون تشکر می‌کنم چیزهایی از صحبت‌های استاد عمران متوجه شدم. ایشون در خطاب به استاد عبدالباسط می‌گن: «سمیعه‌های این‌جا کاری جز شنیدن تلاوت قرآن ندارن. شما هم با روحیه‌ و حالی خوب در حال تلاوت هستید» که نشانه رضایتمندی ایشون از این تلاوت استاد عبدالباسط هست.

زمان و مکان این تلاوت مشخص نشده اما آقای حلمی از روی لهجه مستمعین تشخیص دادند که این تلاوت در استان شرقیه کشور مصر اجرا شده. حدس بنده در مورد زمان اجرای تلاوت هم اواخر دهه هفتاد میلادی به بعد هست.


تحریم 8-آخر حاقه 1-24 انفطار  |  مصر، مجلس ختم، دهه 70 یا 80 میلادی  |  36 دقیقه


دومین تلاوت نادر این پست هم یک تلاوت مجلسی دیگه است که در مراسم نماز جمعه و در موسم حج انجام شده که به همین مناسبت استاد آیاتی از سوره مبارکه حج رو برای این تلاوت انتخاب کردند. بنا به اظهار شخص ناشر، دو هفته بعد از اجرای این تلاوت استاد عبدالباسط تلاوت حج کوثر رو به مناسبت عید قربان در مسجد امام حسین (علیه السلام) اجرا کردن. تلاوت حج کوثر رو هم می‌تونید در ادامه مطلب دریافت و استماع کنید.


حج 23-39  |  اسیوط، فتح، طوابیه، مسجد احمد الطوابی مراسم نماز جمعه 1986  |  29 دقیقه



حج 23-41 کوثر  |  قاهره، مسجد امام حسین، عید قربان، 1986  |  29 دقیقه



هزینه دانلود: ختم یک صلوات و یک حمد و یک سوره برای روح مادرم، استاد و جمیع مومنین

۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۵ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
صـــــوت السمـــــاء